مسئولیت پذیری رابطه انسان را با خود، اجتماع و خداوند

 شکل می دهد و سبب پرورش هماهنگ او می گردد.

 ما می خواهیم فرزندانی داشته باشیم که در عین گذر از مراحل رشد، از کودکی تا بزرگسالی مسئولیّت های متناسب با هر یک از این مراحل را درک و از عوارض ناشی از عدم حس مسئولیت و بی تفاوتی در امان باشند. رعایت انضباط یکی از عوامل مسئولیّت پذیری و مقبولیّت فرد در نظر دیگران است.

مساعدت و همکاری شما اولیاء گرامی اجتناب ناپذیر است. لذا مستدعی است موارد زیر را به دقّت  مطالعه و تمام موارد را مرتباً به فرزندتان یادآوری فرمایید.

1- ساعت کار پیش دبستان از روز شنبه تا چهارشنبه  ساعت 7:30  الی 12:30 می باشد.

2- کلیّه دانش آموزان موظّف اند قبل از مراسم صبحگاه در مدرسه حضور یابند و حداکثر تا

 10 دقیقه بعد از پایان کار دبستان مدرسه را ترک نمایند.

3 - ورود پیش از موعد موجب ایجاد حس خستگی و دلـزدگی نوگلان دلبندمان می گردد،

 فلذا ورود قبل از ساعت 7:15 صبح مجاز نمی باشد.

4- در صورتیکه فرزند شما به علّت عذر موجهی از حضور در مدرسه معذور است قبل از ساعت 8:30 همان روز معاون مدرسه را مطلع فرمایید در غیر این صورت غیبت غیر موجّه
محسوب می شود.

5- از شما تقاضا داریم درصورتی که نوگل ما به علّت بیماری در منزل نیاز به استراحت پزشکی، داشتند بعد از بهبودی کامل با همراه داشتن گواهی سلامت در مدرسه حضور یابد و جهت اطلاع از تکالیف درسی همان روز به سایت دبستان مراجعه کرده یا با مدرسه تماس بگیرید.

6.مدرسه از تحویل نوگلان به غیر از اولیاء وی و فرستادن ایشان با آژانس یا هر شخص دیگری معذور است، در صورت لزوم با رضایت نامه کتبی هماهنگی های لازم به عمل آید.

7. پوشش و وسایل دانش آموزان ضمن حفظ آراستگی، زیبایی و نظافت به دور از هرگونه وسایل تجملاتی و زینتی در نهایت سادگی انتخاب گردد.

8. با نوشتن نام دانش آموز بر روی وسایل تحصیلی و ورزشی از مفقود شدن و تعویض آن جلوگیری کرده و موجبات تشویش خاطر فرزندتان را از بین ببرید.

9.آموزگاران در ساعات مشخص و اعلام شده برای گفتگو تلفنی در خدمت شما بوده و خارج از آن  ساعت قادر به پاسخگویی نمی باشند.

10.در زمان های مختلف از فعّالیت های نوگلان عکاسی می شود و از این تصاویر در فضای حقیقی(داخل مجموعه) و فضای مجازی(سایت، اینستاگرام، کانال های تلگرام) استفاده می شود. چنانچه رضایت کامل از اجرای این بند (عکاسی) نوگلان را ندارید، به مسئولین دبستان اطلاع دهید.

11. از آن جایی که نوگلان می توانند هفته ای یک بار کتاب به امانت گیرند، در طول این مدت نوگلان را همراهی می کنیم تا مراقب امانت خود باشند. چنانچه کتابی پاره شده، گم شده و...، نوگلان می بایست کتاب جایگزین را برای کتابخانه تهیّه کنند تا مسئولیّت پذیری را در آن ها تقویت نمائیم.

12.دادن هدایای مادّی به مربیان و آموزگاران دور از شأن و برخلاف قدردانی شایسته از آنان دانسته و به کودکان آموزش می دهیم تا با قدردانی شفاهی یا اهدا دست ساخته های خودشان قدردان زحمات مربیان و آموزگارانشان باشند.

13.کارگاه ها، کلاس های دانش افزایی و همایش های عمومی والدین به منظور ارتقای آگاهی و ارتباط بهتر با نوگلان و اعضای خانواده از طرف دبستان برگزار می گردد. همراهی شما در این برنامه ها، هماهنگی بیشتر میان اهداف مجموعه و خانواده را فراهم نموده و زمینه مساعدت برای رشد نوگلان فراهم می سازد.

14.به منظور حفظ یکنواختی و سادگی میان همه نوگلان، از برگزاری جشن تولّد و آوردن هدیه در دبستان خودداری می کنیم و در صورت تمایل به آوردن شیرینی و یا کیک ساده اکتفا می کنیم.

15. هر گونه تغییر در شماره تلفن یا نشانی محل سکونت خود را در اوّلین فرصت به اطلاع مسئولین دبستان برسانید.

16.هنگام مراجعه به مدرسه رعایت کامل شئونات اسلامی را از شما انتظار داریم.

 

« از حسن همکاری و مساعدت شما کمال تشکر و امتنان را داریم. »